۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

apostate

از آنجایی که قصدم در این وبلاگ خلاصه نویسی و ایجاز می باشد موضوع مربوط به ارتداد و آزادی بیان را به صورت فایل PDF آماده کردم که می توانید آن را در زیر بارگیری کنید امیدوارم مورد توجه و استفاده همه قرار بگیرد.

۳ نظر:

  1. بنده مطلب را خواندم و به چند مورد اشاره می کنم.
    1- در جواب پاراگراف "آزادی عقیده"
    تمام مجادلات در طول تاریخ بر سر این بوده که اساسا غقیده درست چیست؟ بر طبق جمله شما هر کس که خیال کرد عقیده اش درست است مجاز می شود به زور دیگران را هم وادار به تمکین کند.
    2- مقایسه اسرار نظامی با یک عقیده نابجاست . ماهیت این دو موضوع با هم فرق دارد.
    3- در غرب محدوده هر آزادی را قانون عرفی تعیین می کند و این قوانین قابل تغییر هستند.
    4-در پاراگراف "تحقیق در دین" مشخص نشده تا چند سال بعد از بلوغ تحقیق مجاز است. تصور کنید قبل از 15 سالگی یا مثلا قبل از 20 حق تحقیق دارید.آیا این سن برای تحقیق معقول است؟قوانین ما چه می گویند؟ نظر چند عالم که قانون نیست.
    بر طبق صحبتهای خودتان می شود گفت:
    شما هم هولوکاست را قلبا انکار کنید ولی بیان نکنید. به همین سادگی!!!
    بحث در مورد مطلب شما زیاد است ولی این جا برای آ« کافی نیست.

    پاسخحذف
  2. جواب پست قبل به دوست سیاوش نام:
    دوست عزیز شما که خوب انگار مضمون حرف های من رو متوجه نشدید. البته اشکال از شما نیست. بالاخره اونی که در استرالیا نشسته و قصد داره بوسیله اینترنت شرایط و مردم ایران رو برای خودش تصور کنه جز اینجور برداشتها نمی تونه داشته باشه.

    ما تعدادی دوست بودیم که در یکی از دبیرستانهای مذهبی و معروف تهران تحصیل کردیم (مفید) بعد از ورود به دانشگاه شریف (حدود 19 نفر) تصمیم گرفتیم دوباره متولد بشیم. از اون 19 نفر حالا دست کم 10 نفر دیگر جمهوری اسلامی رو قبول ندارند. از اون 10 نفر 5 نفر اسلام و شیعه رو قبول ندارند و از اون 5 نفر 2 نفر دیگه خدا رو هم قبول ندارند. و این رو در تمام دانشگاه اعلام کردند و همه هم می دونند تا جایی که خیلی از دوستان مشترکمان ارتباط با اونها رو قطع کرده به حکم اینکه کافر شدند و نجس هستند بارها این عزیزان قصد دست دادن با اونها رو داشتند که اونها برای نجس نشدن این کار رو نکردند. پس میبینید که کسی که از استرالیا و تحت تاثیر ماهواره های غربی بخواد ایران رو آنالیز کنه موفق نخواهد بود. (البته اگر در استرالیا نبودید و باز هم اینجور نظرات رو داشتید جای بسی تاسف بود!) در نهایت اینکه ایران کشور آزادیست ولی برخی قصد دارند این آزادی رو به اسب تروا تبدیل کنند و از بطن اون به امنیت ملی آسیب وارد کنند که این امر در هیچ جای دنیا قابل گذشت نیست. دوست من ایران یک بچه دیو نوپاست و غرب و شرق به خوبی این رو آگاهند. می دانند که این بچه دیو هنوز کوچک و ناتوان است و اگر تا قبل از بلوغش او را ندرند بعد از بلوغ او آنها را خواهد درید. دوست من دین اسلام بسیار غریب است حتی در جوامع اسلامی. اگر اسلام شناخته شود دیگر هیچ فلسفه ای جز او مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و این موضوع است که بیش از همه سران استکبار را ترسانده.

    پاسخحذف
  3. به نام سلام
    درود بر محصل عزیز

    فرمایش شما کاملا صحیح است.
    در پاسخ این سیاوش خان آیه از قرآن آورده بودم به گمان این که بر آن استوار است.

    همیشه سعی کردم که قبل از ورود به بحث، مبانی فکری مخاطب را بشناسم و بر اساس مبانی وی گفتگو کنم.
    به هر حال بعد از پاسخ سیاوش حدث زدم درین آب و خاک نیست. بله! استرالیا تشریف دارند و برای جماعت نسخه پیچی میفرمایند!!!

    خداقوت

    پاسخحذف