۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

Islamic Republic Stracture

به نام خدا

در تمامی علوم برای مطالعه و تحقیق و آزمایش روش های خاص آن علوم وجود دارد که به صورت کلی به آنها روش شناسی، اسلوب شناسی یا همانmethodology گفته می شود. مثلا در درس یک یا دو واحدی آزمایشگاه فیزیک شما با روشهای اندازه گیری و خطایابی آزمایشهای فیزیکی آشنا می شوید. کتاب های مختلفی با عناوین روش تحقیق در آمار، روش تحقیق در متون ادبی، روش تحقیق در مطالعات تاریخی و ... وجود دارد. این روش ها منحصر در علم خاصی نسیت و به سیاست و مطالعات دینی نیز مربوط می شود.
مثلا در مطالعات دینی می توان به کتاب استاد قراملکی اشاره کرد:

روش شناسی مطالعات دینی
شابک: 978-964-7673-10-5

در تحلیل مدارهای الکتریکی و الکترونیکی برای آنکه به حل بهتر مسئله کمک شود ابتدا مدار یا قطعه را در حالت ایده آل در نظر می گیرند تا مسئله حل شود و بعد شروع به آزمایش و تحلیل واقعی یا مهندسی آن می پردازند. به طور مثال در مدارهای منطقی ترانزیستور یا دیود را به عنوان یک کلید قطع و وصل در نظر می گیرند و مسائل را حل می کنند در حالی که نمودار واقعی متفاوت است.
این تفاوت باعث ایجاد تاخیر انتشار و به تبع آن مخاطره در مدار می شود که روش هایی که به مهندسین آموخته می شود این مخاطرات را بر طرف می کند.
در رابطه جمهوری اسلامی نیز برای اینکه بحث عوامانه و به قیمت نخود و لوبیا کشیده نشود (اشاره به مناظره جناب مهندس م.م) بهتر است موضوع را به دو بخش نظری و مهندسی تقسیم کرد. بخش نظری همان طور که از نامش پیداست به حوزه اندیشه و پشتیبانی تئوریک بر می گردد که در این بخش مشکل خاصی از لحاظ اثبات ماهیت و مشروعیت نظام وجود ندارد. مشکل فعلی مربوط به حوزه مهندسی می شود که خوشبختانه چند سالی است مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و بحث های مهندسی فرهنگی و سبک زندگی را مورد توجه قرار داده اند همچنین می توانم به مجموعه دروس جناب آقای دکتر عباسی با عنوان مهندسی سیاسی جمهوری اسلامی اشاره کنم.

این ساختارسیاسی جمهوری اسلامی است که از یک سایت غربی آورده شده، ممکن است کامل نباشد.
حال شما کمی بیندیشید که ارتباط قیمت نخود با این ساختار سیاسی چیست؟

۱ نظر:

  1. سلام،بله من پست هایی رو هم که نظر نمی گذارم مطالعه می کنم. ما خراب این گرفتاری های شمام هستیم برادر!:) جدیدا یک مصاحبه از مطهری با روزنامه اعتماد چاپ شده که توش طرف خواسته مثلا احمدی نژاد رو طرد کنه ولی من که خیلی لذت بردم. به نظر من یکی از پایه گذارهای اولیه مهندسی سیاست دکتر احمدی نژاد و تیم خودشونن که با نام "جبهه سوم" از سمت دوست اصولگرامون خطاب شدند. این کشور رو فقط یک تیم مهندسی میتونه نجات بده. دوران ایده پراکنی و سخنرانی های جذاب تموم شده. الان زمان عمل است. عملی مهندسی شده!
    موفق باشید محصل جان:)

    پاسخحذف