۱۳۸۸ مهر ۲۵, شنبه

تحفه های فرنگ

از آنجایی این روزها در وبلاگ های بعضی ها موضوع مبارزه مسالمت آمیز یا کودتای مخملی زیاد به چشم بنده خورد و بررخی افراد به اصطلاح روشن فکر چون شیرین عبادی این مطلب را بیان می کنند که مگر انقلاب(بخوانید کودتا) مخملی چه اشکالی دارد! لازم دانستم تا این مطلب بنویسم.

چه اسم فریبنده ای ! مبارزه مسالمت آمیز! مخاطبین اصلی چنین شعار هایی چه کسانی هستند؟ خوب! پر واضح است که جوانان و دانشجویان. کسانی که همیشه دوست دارند کارهای بزرگ انجام دهند اما خطر بازیچه شدن را همیشه دارند.


جالب اینجاست که مگر از انتخابات مسالمت آمیز تر هم داریم؟ واقعا کیست که پاسخ این سوال را بدهد؟! آیا کسانی که با سورو
س ها ملاقات می کنند برای این سوال پاسخی دارند؟

در کودتا های مسالمت آمیز چه اتفاقی می افتد؟

قدرت به دست مردم مستضعف می افتد.
قدرت به دست شهروندان درجه یک و روشنفکران و نخبگان می افتد.

قدرت به دست بیگانگان و استکبار می افتد.
قدرت به دست ستاد مبارزه با مواد مخدر می افتد.
قدرت به دسته یک سقوط می کند.
قدرت دست به دست شده! دست رشته!

برخی وقتی یافته ها و بافته های غربی را می بینند آن را مانند وحی مورد پرستش قرار می دهند. مثلا وقتی چندین گاو وحشی را به وسط خیابان رها می کنند و هر سال در این مراسم چند نفر کشته می شوند با چهره ای کاملا روشنفکرانه می گویند : ببین چه سرگرمی خوبی مردم عقده هاشون خالی می شه. حتی ممکن است از این حرکت تفاسیری ارائه دهند که خود غربی ها هم انگشت به دهن بمانند در این میان کسی هم به عقل این انسان ها شک نمی کند.

مثل همین قضیه در مورد تز نسبتا جدید کودتا مخملی اتفاق می افتد.

تز اینه که شما و طرفدارانتان بیاید خیابان ما هم با برو بچ میایم هرکی بیشتر بود اون برندست. باشه می ریم که بشمریم اول شما مخمل جون. ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ .....۲۴ میلیونو ! نه! نه! نشد از اول ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ... بیست و ... نه از دوباره!...

اندر سیاست نبودی مدت مدیدی! پایان بدان مگر ندیدی؟
عقده بیست ساله گشودی؟! پایان بدان مگر ندیدی؟
مهر دشمنان به دل خریدی! پایان بدان مگر ندیدی؟
از خط امام برون جهیدی! پایان بدان مگر ندیدی؟
به پا کردی فتنه جدیدی! پایان بدان مگر ندیدی؟
مردم تو را زنند سیلی شدیدی! پایان بدان مگر ندیدی؟

۱۶ نظر:

  1. سلام لينكت كردم
    مرسي كه به من سر زدي

    پاسخحذف
  2. من موندم تو این انقلاب و نظام ولایی و امام زمانی که ادعاش گوش فلک و کر کرده الان امام زمان313 یار نداره ... حالا الان حاکمان غاصب حکومت امام هستند یا نائب !؟

    پاسخحذف
  3. با سلام خدمت جناب "علی"
    گیریم امام عصر (ع) ۳۱۳ یار داشته باشند یا نداشته باشند؟ چرا شما در عجب مانده اید؟ گرچه آن ۳۱۳ هریک برای خود یک خمینی اند.
    حاکم صالح نائب عام است و نصب، نصب عام است. تا شما چی فکر کنی برادر.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  4. سلام
    بحث عقلی به نظر من برای خیلی ها جواب نمیده. یعنی اینکه ما بشینیم و از روش های استدلال و منطق و بحث و غیره اثبات کنیم که بابا ماست سفیده! حالا چرا بحث عقلی جواب نمیده؟ جواب ساده ست... چون کلید عقل ها تماما آف شده! بحث های منطقی خیلی خوبه اما برای خودمون تا ایمان ها تقویت بشه اما برای مقابله با سبزها بیشتر باید تلاش کرد اونهارو از سر لج و دشمنی کور و احساسات گرایی دور کرد. باید سعی کرد اونها رو اول کلید عقل و وجدان و انصاف رو درونشون روشن کرد بعد باهاشون بحث عقلی کرد که اگه این اتفاق نافته هم خودمون رو خسته کردیم هم نتیجه عکس هم میگیریم!خیلی جالبه!
    البته نمیشه همه تقصیرهم گردن اونها گذاشت. باید دید چه پروسه ای طی شده که یه طیفی از جامعه عقل رو گذاشتن کنار و به بحث های خاله زنکی و احساساتی و بچه گانه تن دادند. دیروز یکی از اساتید دانشگاه ما(مکانیک شریف) عرض کرد که زلزله دیروز حاصل انفجار هسته ای در زرادخانه ورامین بوده! عرض کردم چطور؟گفت موج زمین لرزه سینوسیست اما موج این لرزه دلتا فانکشن بود. من گفتم عجب!شما حالا از کجا این نمودار زمین لرزه دیروز تهران رو رویت کردید؟عرض کردند:بنده خودم در چندین سفری که به خارج کشورها داشتم زلزله های مختلفی رو دیدم و برای همین وقتی زمین لرزه میشه می فهمم شکل موجش چیه!!!!!!!!!

    یعنی باید برای این مملکت خون گریه کرد. این یکی از هزاران مثال در جریانه. یعنی استاد دانشگاه شریف چه بر او گذشته که متوجه نیست دقیقترین تکنولوژی های عصر حاضر با هزاران اتاق کنترل و ماهواره و ابر رایانه های غولپیکرهم هنوز قادر نیستند به درستی نمودار لرزه های زمین رو پیشبینی،درونیابی و رسم کنند شما با چطور نمودارو "حس" کردی! تو خود بخوان شرح این حدیث مفصل!

    پاسخحذف
  5. خیلی جواب بیخودی دادی هیچ قانع کننده نبود...

    پاسخحذف
  6. آقای "نصیری "
    کامت خیلی جالبی بود.
    معمولا این جور اساتید برای اینکه حرف خودشونو هم درست نشون بدن از ریاضی مایه می ذارن که بگن حرفم کاملا حق بود.
    متاسفانه کمی به این موضوع نمی اندیشند که این همه بیابان وسیع چرا اگر هم یه همچین مساله ای قرار است انجام شود در نزدیک پایتخت ؟

    شاید این استاد شما یک رباط ۶۱ هست و رو نمی کنه چون ۶۱ ها می تونن نمودار امواج درونی زمین رو بکشن.

    پاسخ به "اسی" :
    منضورتان کدام پاسخ بود؟ اگر منظورتان پاسخ به جناب علی بود که پاسخی نداده ام، چون ارتباط این موضوعات را با هم نیافتم برای همین از علامت سوال استفاده کرده ام.
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  7. شما با مردم مخالفید یا با سران اصلاحات .انجمن دانا

    پاسخحذف
  8. کسی که از خمینی دفاع کنه یا خامنه ای اعدای امروزی بودنش کذب محزه بعد نمی دونم چرا اینها کمی از اون چیزی که خدا به عنوان عقل داده استفاده نمی کنن برین کمی تحقیق کنید. خوب دیگه دارین پول می گیرین که ارجیف تحویل مردم بدین هیچ توقعی نیست.

    پاسخحذف
  9. اینهایی که شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند باید بدانند که دیکتاتور به چه کسی میگویند ..

    دیکتاتور کسی است که با رای 24 میلیون انسان احترام نگذاشته و شب رای گیری قبل از اتمام مصاحبه کند و خودش را پیروز انتخابات اعلام کند و پس از اعلام نتایج اغتشاش کند

    پس این عده دارند بدون اینکه بفهمند موسوی را توهین میکنند چون موسوی دیکتاتور است ..که هنوز م برای ادعای دروغینش حتی یه نصفه مدرک هم نیاورده ارائه کنه

    پاسخحذف
  10. جناب ناشناس منظور شما را متوجه نشدم، شما امروزی بودن خود را به بهترین نحو نشان دادید چون امروزی ها سوادشان نم دارد و املا شان خیلی ضعیف است.

    یک غلط املایی و دو غلط تایپی داشتید. از تایپی ها گذشت می کنیم ولی محض را دیگر محز ننویسید.

    بهتر بود دلیل منطقی می آوردید شاید هم کسانی که از نخست وزیر امام دفاع می کنند امروزی هستند یا منتظری و صانعی؟

    ان اکرمکم عندالله اتقیکم
    امروزی بودن هم ارزونیه خودتون نخواستیم.

    پاسخحذف
  11. بسی لذت بردیم! آدم کامنت این دوستان سبز رو می خونه گاهی خیلی نشاط بهش دست میده!!!!

    پاسخحذف
  12. سلام برادر عزيز . با تشكر از حضورتون . خيلي سپاسگزارم . التماس دعا .

    پاسخحذف
  13. سلام
    خوش به حال این امروزیا که از بی سوادایی مث کروبی و موسوی دفاع میکنن حتی صانعی که مثلا مرجع تقلیده و می دونه که حنث قسم کفاره داره(آخه دکتر رو به حنث قسمش در مجلس متهم کرده) هنوز نمیدونه که تهمت زنا زاده زدن به کسی حد قذف داره!!!(80 ضربه شلاق)
    خوب حتما به قول یکی از رفقا درسشون رو تا سر حد قذف خوندن!!!
    حمایت از ولی فقیه در عصر غیبت عین عقلانیته.
    البته تا این امروزیا عقل رو تو چی ببینن؟؟؟
    جانم فدای سید علی(مدظله)
    درود و سلام خدا بر پیروان راه حق
    یا علی

    پاسخحذف
  14. در هشتمین رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات که از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز منتشر شده، در میان ۱۷۵ کشور، به ایران رتبه ی ۱۷۲ داده اند.ازادی مطلقه احمدی نزادی

    پاسخحذف
  15. اگه رهبر و نائب امام زمان بایست ولی فقیه باشد (که من البته هنوز خیلی ربط رهبری جامعه و فقیه بودن رو نفهمیدم)چرا رهبر ما ابتدا رهبر شدند و سپس فقیه و ولی فقیه ؟

    پاسخحذف
  16. "در هشتمین رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات که از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز منتشر شده..."
    مشکل ما اینه که خودمون رو می خواهیم با خط کش غرب اندازه بگیریم با معیارهایی که اونا برای جامعه خودشون درست کردن این نمونه و نمونه های دیگر مثل مجلات آی اس آی نباید ملاک ما باشد گرچه در این اندازه گیری ها همیشه غرض ورزی هم وجود دارد. حالا شما ناراحت نشو اینا زیاد برای ما مهم نیست.

    دوست عزیر جناب "اسی" :
    فقیه صالح از طرف امام نیابت عام دارد. در مورد رهبر فعلی هم می توانید کمی در اینترنت جستجو کنید و از سوابق تحصیلی ایشان اطلاع کسب کنید تا متوجه شوید که ایشان در حوزه تدریس داشته اند. در ضمن این را هم بگویم که در قانون اساسی مرجعیت جزو شروط رهبری نیست.
    ارتباط رهبری جامعه با فقاهت که کاملا روشن است:
    ۱- ما یک جامعه دینی داریم و رهبری آن نیز باید دینی باشد.
    ۲- با توجه به اصل تنازل تدریجی حق حاکمیت که یک اصل کاملا عقلی است بعد از امام فقط در زمان غیبت فقیه عادل حق حاکمیت دارد و بقیه طاغوت محسوب می شوند.(این یک بحث درون دینی است)
    ۳- شما چه طور قبول می کنید که اوباما(یا هر رئیس جمهور امریکا) بتواند بعضی از قوانین کشور را وتو کند و به قولی فصل الخطاب باشد ولی در کشور مسلمان یک فقیه این حق را نداشته باشد؟
    ۴- بودن رهبری واحد باعث جلو گیری از بن بست سیاسی می شود.

    ۵- این وبلاگ جای سوال کردن ماست! شما باید اینجا پاسخ دهید. می توانید در وبلاگ خود سوال مطرح کنید تا ما در آنجا پاسخ خود را بدهیم.

    به نظر شما مسالمت آمیز تر از انتخابات داریم یا نه؟

    پاسخحذف